Thursday, February 26, 2015

Membuat Resume dalam Bahasa Inggeris

Resume bukan hanya dalam Bahasa Melayu, ada sesetengah syarikat lebih gemar agar resume pemohon dalam bahasa Inggeris. Jadi camne caranya untuk buat resume yang mudah? Anda boleh cuba perisian Career Igniter.



Ianya sememangnya aplikasi yang mudah kerana telah disediakan templat yang boleh disimpan dalam format .doc. Walaupun ada template, namun seseorang pencari kerja perlu juga sedikit sebanyak mengarang dalam Bahasa Inggeris. 

Tapi ramai dari kalangan pencari kerja yang sering melakukan kesilapan dalam menulis resume. Jadi sebelum itu, anda perlu memperbaiki skill dalam Bahasa Inggeris ini. Untuk itu, kami mencadangkan agar pencari kerja mendapatkan buku English Itu Mudah.

   

 Ia adalah buku yang akan menerangkan anda tentang perkara asas dalam Bahasa Inggeris terutama dari segi 'Nouns', 'Adjectives','Pronouns','Verb Tenses','Present Tenses','Past Tenses','Future Tenses' dan banyak lagi.. Sudah pasti ilmu yang dipelajari itu dapat membantu anda untuk menjadikan 'Resume' anda lebih baik. Untuk panduan Resume Terbaik, sila klik sini

1 comment:

  1. Info di atas sangat bermanfaat. Ini kerana resume merupakan satu alat untuk memasarkan diri. Oleh itu adalah penting untuk memastikan resume dibuat dengan baik bagi menarik minat bakal majikan untuk meneliti lebih lanjut resume.

    ReplyDelete